De OB-6 is een unieke samenwerking tussen de twee meest invloedrijke ontwerpers in de geschiedenis van polysynths, Dave Smith en Tom Oberheim. De OB-6 neemt het klassieke gedurfde Tom Oberheim-geluid – met zijn echte spanningsgestuurde oscillatoren, 2-polige filter en versterkers – en voegt moderne verbeteringen toe, zoals effecten van studiokwaliteit, een polyfone step-sequencer, een arpeggiator en meer. Geen enkele andere moderne analoge polysynth kan bogen op zo’n stamboom of zo’n enorme, in-your-face sonische signatuur.
Ergens anders goedkoper? Geen probleem. Klik op ONDERHANDEL en we zullen een lagere prijs bieden !!
Studio de Dijk biedt de unieke mogelijkheid om online te ONDERHANDELEN over de prijzen.
Ook al proberen wij de prijzen aktueel en scherp te houden, toch kan het zijn dat je vindt dat een prijs niet klopt.
In dat gevalkun je over de prijs onderhandelen en maak je kans op een EXTRA KORTING TOT MEER DAN 10%
Heb je een artikel ergens anders goedkoper gezien?
Geen probleem, klik op ONDERHANDEL en wij zullen een lagere prijs bieden. Ook concurreren wij met buitenlandse online-shops !!! Mail ons de link waar je het artikel goedkoper hebt gezien via ons ONDERHANDEL-FORMULIER.
KLIK HIER en ONDERHANDEL over de prijs
Wij bezorgen door geheel Nederland en Belgie.Bij bestellingen boven de EUR 39,- rekenen we geen bezorgkosten. (onder de EUR 39,- is dit slechts 5,95)
Deel
Twee legendes, een instrument
De OB-6 is een unieke samenwerking tussen de twee meest invloedrijke ontwerpers in de geschiedenis van polysynths, Dave Smith en Tom Oberheim. De OB-6 neemt het klassieke gedurfde Tom Oberheim-geluid – met zijn echte spanningsgestuurde oscillatoren, 2-polige filter en versterkers – en voegt moderne verbeteringen toe, zoals effecten van studiokwaliteit, een polyfone step-sequencer, een arpeggiator en meer. Geen enkele andere moderne analoge polysynth kan bogen op zo’n stamboom of zo’n enorme, in-your-face sonische signatuur.
Vintage SEM Tone
De OB-6 sound engine is geïnspireerd op Toms originele SEM, de kern van zijn veelgeprezen 4-stemmige en 8-stemmige synthesizers. Het beschikt over twee discrete spanningsgestuurde oscillatoren (plus sub-oscillator) per stem met continu variabele golfvormen (zaagtand en puls met variabele breedte, plus een driehoeksgolf op oscillator 2). Het klassieke door Oberheim geïnspireerde 2-polige, state-variabele, resonantiefilter biedt low-pass, high-pass, band-pass en notch-functionaliteit. Spanningsgestuurde versterkers completeren het volledig analoge signaalpad.
Dual Effects
De sectie met dubbele effecten biedt reverbs van studiokwaliteit, vertragingen (standaard en BBD), chorus, flangers en getrouwe recreaties van Tom’s originele faseverschuiver en ringmodulator. Hoewel de effecten zelf digitaal zijn, met een resolutie van 24-bit, 48 kHz, behoudt een true bypass een volledig analoog signaalpad.
X-Mod en Poly Step Sequencing
Ook aanwezig is X-Mod, dat het klankpalet uitbreidt en het gemakkelijk maakt om dramatische en onconventionele geluiden te creëren. Modulatiebronnen zijn filter envelope en oscillator 2, beide met bipolaire besturing. Bestemmingen zijn onder meer oscillator 1-frequentie, oscillator 1-vorm, oscillator 1-pulsbreedte, filterafsnijding en filtermodus. De polyfone step-sequencer maakt maximaal 64 stappen en maximaal 6 noten per stap mogelijk. Je kunt sequenties polyfoon maken, met rusten, en synchroniseren met een externe MIDI-klok. De volledig uitgeruste arpeggiator kan ook worden gesynchroniseerd met een externe MIDI-klok. Unison-modus biedt configureerbare stemmentelling (1-6 stemmen), akkoordgeheugen en toetsmodi.
Makkelijk te programmeren
Het voorpaneel met knop per functie brengt vrijwel alle OB-6-functies binnen handbereik. Inbegrepen zijn 500 permanente fabrieksprogramma’s en 500 herschrijfbare gebruikersprogramma’s. Door de Manual-knop in te schakelen, wordt de live-paneelmodus ingeschakeld, waarin het geluid van de OB-6 overschakelt naar de huidige instellingen op het voorpaneel. In deze staat is wat je ziet wat je hoort.
Easy to Play
Deze analoge krachtpatser is verpakt in een vier-octaaf, semi-gewogen toetsenbord met aanslag- en kanaal-aftertouch, waardoor het perfect is voor op het podium of in de studio.
OB-6 Specifications
OSCILLATORS
Two discrete VCOs per voice
Continuously variable wave shape (sawtooth and variable-width pulse, plus triangle on oscillator 2) per oscillator
Pulse width per oscillator
Hard sync: oscillator 1 syncs to oscillator 2
Square wave sub-octave generator (oscillator 1) per voice
Low frequency mode (oscillator 2)
Keyboard tracking on/off (oscillator 2)
Oscillator detune amount for increased tuning instability, from subtle to extreme
MIXER
Oscillator 1 amount
Oscillator 1 sub-octave amount
Oscillator 2 amount
White noise amount
STATE-VARIABLE FILTER
Two-pole, resonant, filter per voice with low-pass, high-pass, band-pass, and notch functionality inspired by the original Oberheim SEM filter
Bi-polar filter envelope amount
Velocity modulation of envelope amount
Keyboard tracking: off, half, full
FILTER ENVELOPE
Four-stage (ADSR) envelope generator
Velocity modulation of envelope amount
AMPLIFIER ENVELOPE
Four-stage (ADSR) envelope generator
Velocity modulation of envelope amount
LOW FREQUENCY OSCILLATOR
Five wave shapes: sine, sawtooth, reverse sawtooth, square, and random (sample and hold)
Clock sync (internal or external MIDI clock)
Initial amount
Mod destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 2 frequency, oscillator 1 and 2 pulse width, filter cutoff, filter mode, amp
X-MOD
Sources: filter envelope (bi-polar) and oscillator 2 (bi-polar)
Destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 1 shape, oscillator 1 pulse width, filter cutoff, filter mode, normal to bandpass filter
AFTERTOUCH
Source: channel (mono) aftertouch with bi-polar amount